E-Devlet Sitesine Nasıl Girilir ve Şifre Nasıl Alınır?

E-devlet ülkemizde bulunan devlet kurumlarının fiziksel merkezleri  üzerinden sundukları birçok hizmetin aynı şekilde internet üzerinden de verilmesi ve vatandaşların birçok devlet kurumu üzerinde işlemlerini gerçekleştirmesine olanak tanımaktadır.  Bu işlemler arasında nüfus kaydı ve benzer evrakların dijital versiyonlarını alabilme, askerlik durumu sorgulama, sigorta durumu sorgulama ve başvuru işlemlerinin yanı sıra bilgi alma imkanları da yer almaktadır. Devlet kurumlarının işleyişinin daha hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesi ve vatandaşların da belirtilen konulardaki işlemlerini daha kolay ve akıcı bir şekilde yapabilmesi E-Devlet sayesinde mümkün olmaktadır.

Türkiye.gov.tr adresi üzerinden ulaşılabilen E-devlet sitesini kullanmak isteyen vatandaşlar öncelikle veritabanına kayıt olmalıdır. Bunun için ise bir E-devlet şifresi sahibi olmak gerekmektedir. E-devlet şifresi vatandaşların PTT şubelerini ziyaret ederek alabilecekleri bir şifredir. Vatandaşlar PTT şubelerine nüfus cüzdanları ile gittikleri takdirde bu şifreleri kolaylıkla alabilmektedir. Ancak bu şifreler rastgele belirlenen rakam ve harflerden oluşmaktadır. Bu sebeple akılda tutulabilmesini kolaylaştırmak ve şifrelerin unutulmasını önlemek adına, Turkiye.gov.tr adresine yapılan ilk girişte, site üzerinden şifre değiştirilmesi yapılması ve kişilerin kendilerine özgü şifreler belirlemesi tavsiye edilmektedir.

E-devlet sitesine girmek isteyen kullanıcılar bir şifre sahibi oldukları takdirde bu işlem için hem mobil hem de masaüstü cihazlarının, internet tarayıcılarındaki adres çubuğuna Turkiye.gov.tr adresini yazmalıdır. Bunun ardından ise TC kimlik numarası ve şifre ile giriş yapmak mümkündür. Bunun ardından ise kişiler devlet kurumlarının yer aldığı E-devlet sitesinin içeriğinde yer alan diğer bir arama çubuğu ile karşılaşmakta ve burada yapmak istedikleri işlemleri aratarak, sonuçlara daha hızlı bir şekilde ulaşabilmektedir.  E-devlet sitesi genel olarak kolay bir kullanıma sahip olmasının yanında birçok kurumun, sunduğu hizmetlerinin dijital versiyonlarını bulundurması ile çoğu durumda vatandaşların devlet kurumlarının fiziksel merkez ya da binalarına gitmesine gerek bırakmadan işlemlerini gerçekleştirmesini sağlamaktadır.  Ayrıca kurumlar sundukları hizmetlerin hemen hemen hepsi denebilecek seviyede bir çoğunluğunu e-devlet üzerinden de sunmaları ve hizmetler arasına sürekli yenilerini eklemeleri sebebiyle kişilerin e-devlet erişimleri olması oldukça faydalı olmaktadır.

E-Devlet Sitesini Kimler Kullanabilmektedir?

E-devlet, yani Turkiye.gov.tr adresi bütün Türk vatandaşlarının kullanımına açık bir sitedir. Bu sayede vatandaşların birçok işlemini rahat bir şekilde gerçekleştirebilmesi imkanı tanınmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan herkes, nüfus cüzdanları ile PTT şubelerine gidip bir şifre edinerek, platforma TC kimlik numaraları ve bu şifreleri kullanarak giriş yapabilmektedir. E-devlet kullanabilmek için başka herhangi bir şartı sağlıyor olunmasına gerek bulunmamaktadır.

E-Devlet Sitesine Nasıl Girilir?

Turkiye.gov.tr adresine, hem mobil akıllı cihazlardan hem de masaüstü cihaz ve bilgisayarlardan rahatlıkla ulaşılabilmektedir. Ayrıca, E-devlet sitesinin akıllı cihazların uygulama marketlerinde E-devlet kapısı ismi ile aratıldığı takdirde ulaşabileceği bir resmi uygulaması da mevcuttur ve de bu sayede platformun kullanımı ciddi şekilde kolaylaştırılmıştır. Oldukça sade ve kullanışlı olan bu uygulamaya tamamen ücretsiz bir şekilde ulaşarak telefon ve diğer akıllı cihazlara indirmek mümkündür.  Kullanıcılar, kullandıkları internet tarayıcılarının adres çubuklarına e-devlet yazdıkları takdirde ya da direk giriş adresi yazarak ilgili sayfaya erişebilmektedir. Bunun ardından ise sayfada direkt olarak giriş paneli ile karşılaşılır. Giriş paneli TC kimlik numarası ve E-devlet şifresinin girilmesini isteyen 2 kısımdan oluşmaktadır.  Bu alanlara ilgili bilgilerin girilmesinin ardından sisteme giriş yap butonu kullanılarak E-devlet sitesinin ana ekranına ulaşmak mümkündür.  Bu ekranda, e-hizmetler, kurumlar, belediyeler ve firmalar başlıklarının yanı sıra yapılmak istenen işlemin site üzerinde aranmasına imkan tanıyan bir arama çubuğu da yer almaktadır.  Ayrıca yine anasayfa alt kısımda en çok gerçekleştirilen işlemler kullanıcıların daha hızlı erişebilmesi adına listelenmiş durumdadır.  Bu işlemler arasında yapılmak istenilenin bulunmaması durumunda ise arama çubuğu kullanılabilmekte ya da hizmeti veren kurumun e-devlet sayfasını görüntüleyerek bu şekilde ulaşmak mümkün olmaktadır.

 

E-Devlet Sitesi Üzerinden Gerçekleştirilebilen İşlemler Hangileridir?

Vatandaşların en çok kullandıkları hizmetler arasında Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından sağlanan hizmet dökümü raporları, Adalet bakanlığı’nın mahkeme dava dosyası sorgulama hizmetleri,  Gelir idaresi Başkanlığı’nın sunduğu vergi borcu sorgulama, araç plakasına yazılan ceza sorgulamaları,  Tapu bilgileri sorgulama ve Nüfus kayıt bilgileri görüntüleme işlemleri yer almaktadır.  Kişiler ayrıca askerlik tecil durumları gibi bilgileri de Milli Savunma Bakanlığı’nın ilgili kısımlarını değerlendirerek alabilmektedir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:  Mazot Yapabilmek İçin Gerekenler

E-devlet sitesi üzerinde görüntülenen raporların dijital versiyonlarının baskıya uygun halleri genellikle görüntülenen belgenin alt kısmından kolay bir şekilde indirilebilmektedir. Bu işlemler birçok başvuru işleminde, fiziksel kurumlardan alınacak belgelerin yerini tutmakta ve kullanılabilmektedir. Birçok devlet kurumunun hizmetlerine erişilmesi imkanını tanıyan E-devlet sitesinin kullanıcılarına sunduğu hizmetler bunlardan oluşmaktadır. Ayrıca kurumlar gün geçtikçe sundukları hizmetler arasına yenilerini eklemekte ve hemen hemen her işlemin internet üzerinden yapılabilmesi imkanı oluşturulmaya çalışılmaktadır. Bu anlamda E-devlet sitesi sürekli yenilenen ve gelişen bir platform durumundadır.

 

E-Devlet Şifresi Almak İçin Neler Gerekir?

Vatandaşların Turkiye.gov.tr ya da E-Devlet olarak bilinen internet sayfasını kullanması ve gerçekleştirilebilen işlemlerden faydalanabilmesi için halihazırda bir şifre sahibi olmaları gerekmektedir. Bu işlem Türkiye Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı ile birlikte başvuran kişilere PTT şubeleri tarafından gerçekleştirilmekte ve E-devlet şifresi verilmektedir. Ayrıca E-devlet şifreleri Verilen şifrenin verilen ve unutulması halinde de yine PTT tarafından yenisi sağlanabilen şifrelerdir. Bu şifrelerin rastgele rakam ve harflerden oluşması sebebiyle ilk giriş esnasında değiştirilmesi karışıklıkların önüne geçmek için faydalı olabilmektedir, belirlenecek yeni şifre için PTT şubelerinden verilen şifreler ile birlikte TC kimlik numarası ile giriş yapmak gerekmektedir.  Giriş yapılmasının ardından birçok devlet kurumunun site üzerinde yer alan sayfalarını görüntülemek ve istenilen hizmetleri bu sayfalar üzerinden almak mümkün olmaktadır. E-devlet üzerinde yer alan devlet kurumları arasında Sosyal Güvenlik Kurumu, Tapu ve Kadastro, Adalet Bakanlığı,  Türkiye Cumhuriyeti Merkez bankası ve Emniyet Müdürlüğü yer almaktadır.

Kişilerin kendi E-devlet şifrelerini kendileri almaları gerekmekte ve postaneler tarafından üçüncü kişiler adına yapılacak şifre başvuruları kesinlikle kabul edilmemektedir. E-devlet şifresi başvurularının bireysel bir şekilde yapılmasının sebebi güvenlik sağlayabilmektir.

E-Devlet Şifresi Unutulursa Ne Yapılmalıdır?

E-devlet şifrelerinin periyodik olarak değiştirilmesi güvenlik sebepleri ile site tarafından zaman zaman önerilmektedir. Ancak şifrelerini unutmaları sebebiyle giriş yapamayan kullanıcılar, Turkiye.gov.tr’ye tekrar giriş yapmalarını gerektiren durumlarda PTT şubelerine, nüfus cüzdanları ile giderek yeni şifre talebinde bulunmalıdır. Yeni şifreler ile E-devlete rahatlıkla giriş yapılabilmektedir. Ayrıca kişilerin alacakları yeni şifreler de ilk şifrelerine benzer olarak rastgele rakam ve harflerden oluşacağı için kişilerin bu şifreleri ilk girişlerinde değiştirerek kendilerine özgü bir hale getirilmesi yine tavsiye edilmektedir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:  Kefilsiz Gelir Belgesiz 10.000 TL Kredi Veren Bankalar

Ayrıca yakın zamanda devreye giren diğer bir hizmet, vatandaşları şifrelerini unuttukları durumlarda yeni şifre almak durumundan kurtarabilmektedir. Bunun için kullanıcılar profilim kısmından, kullandıkları cep telefonu numaralarını hesaplarına bağlayabilmekte ve bu işlemi halihazırda yapmış olan kişiler ise şifrelerini unuttukları takdirde PTT şubelerine gitmelerine gerek kalmadan şifre yenileme işlemlerini sisteme kaydettikleri ve doğrulamış oldukları cep telefonu numalarını kullanarak  gerçekleştirebilmektedir.  Bu işlem için cep telefonuna gönderilecek güvenlik kodunu şifre yenileme işlemi esnasında karşılaşılan ilgili alana girmek gerekmekte ve daha sonra yeni şifre belirleme ekranına geçilebilmektedir.

 



Etiketler:

YORUMLARINIZ

Henüz yorum yapılmamış.

Sayfa başına git
Önceki yazıyı okuyun:
Ziraat Bankası Kredi Kartı Başvurusu

  Kredi kartları belirli bir gelir sahibi olan kişilere ve öğrencilere, kolaylıkla harcama yapmalarını sağlayan ve böylelikle nakit desteği sağlayan...

Kapat